Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
cieglo

Liga dynasty - zasady rozgrywki

Polecane posty

Niniejszy wątek prezentuje obowiązujący zestaw reguł właściwych dla ligi Sznurowadło keeper. Bazą dla poniższego zestawienia reguł jest analogiczny post znaleziony na forum e-nba, autorstwa wiLQ. Zapożyczone reguły zostały uzupełnione oraz dostosowane do specyfiki rozgrywek na platformie Sznurowadło.

 

 

A. Zastosowane skróty i uproszczenia

 

A.1.a "FPPG" - Fantasy Points Per Game (liczba punktów fantasy na mecz), których sposób wyliczania przedstawiony jest w punkcie B.3

 

A.1.b "forum ligowe" - wątek z dyskusją o rozgrywkach w formule keeper

 

A.1.c "offseason" - okres między oficjalnym zakończeniem sezonu na platformie Sznurowadło, a oficjalnym rozpoczęciem następnego sezonu tamże. Offseason Sznurowadło keeper nie pokrywa się z analogicznym okresem w lidze NBA

 

A.1.d "sezon regularny" - okres między oficjalnym rozpoczęciem, a oficjalnym zakończeniem sezonu Sznurowadło keeper. Okres ten nie jest tożsamy z analogicznym w NBA

 

A.1.e "wolny slot" - wolne miejsce w drużynie. Miejsce takie może być zapełnione poprzez akwizycję gracza na drodze rekrutacji z FA lub na drodze trade'u

 

 

B. Podstawowe ustawienia ligi

 

B.1 Sznurowadło keeper jest ligą wielosezonową ciągłą gdzie wszyscy zawodnicy i GMowie będą przypisani do tej samej drużyny z sezonu na sezon dopóki nie zostaną oddani/zwolnieni (dot. zawodników) lub nie przekażą drużyny innej osobie przejmującej obowiązki GMa (dot. prowadzących zespoły)

 

B.2 Rozgrywki ligi odbywają się na serwerze yahoo, w trybie online. Wyjątkiem jest faza offseason, która przebiega w trybie offline - wszelkie ustalenia podejmowane są za pośrednictwem forum by następnie w fazie sezonu regularnego zostały uwzględnione w formacie online (wymiany, draft itd.)

 

B.3 Obowiązującą punktacją jest Fantasy Points. Wyliczenia oparte są modelu uwzględniającym następujące współczynniki:

FGA -1 FGM +2,5 (na plus wychodzimy przy FG% powyżej 40%)

FTA -1 FTM +1,5 (na plus wychodzimy przy FT% powyżej 66%)

3PTM +1,5

REB +2

OREB +0,5

AST +3

STL +4

BLK +4

TO -3

PTS +1

 

B.4 W rozgrywkach bierze udział 20 drużyn. Wszelkie braki wynikające z porzucenia/rezygnacji z rozgrywek przez uczestników (GMów) będą uzupełniane poprzez rekrutację prowadzoną w odpowiednim wątku na forum ligowym. Jednocześnie, liczba drużyn nie może przekroczyć 20

 

B.5 Każdy zespół może mieć max. 13 zawodników z wyjątkiem offseason.

 

B.6 Każdy zespół może maksymalnie rozegrać 822 mecze rozłożonych w sposób następujący na dostępnych pozycjach: C [82], PF [82], F [82], SF [82], SG [82], G [82], PG [82], 3 x Util [248].

 

B.7 Oficjalny start nowego sezonu następuje 25 września, nie wcześniej jednak niż 48 godzin po drafcie rookich.

 

B.8 Oficjalne zakończenie sezonu następuje po opublikowaniu na forum ligowym zaktualizowanej listy pensji z całego, ostatniego sezonu.

 

 

C. Ustawienia dotyczące pensji

 

C.1 Pensją zawodnika jest jego FPPG z poprzedniego sezonu wyliczaną z dokładnością do 0,05 na podstawie statystyk pobranych z ligi na Yahoo. Istnieją dwa wyjątki od tej reguły:

 

C.1.a Najniższa możliwa pensja wynosi 15 co oznacza, że przypisuje się pensje minimalna równa 15 wszystkim graczom ze średnia poniżej 15fppg oraz wszystkim wolnym slotom

 

C.1.b Pensja gracza nie może być wyliczona na podstawie sezonu, w którym rozegrał mniej niż 31 gier.

W takim przypadku jego pensja jest FPPG z ostatniego sezonu, w którym rozegrał więcej niż 30 gier obniżone o 10% (jeśli w poprzednim sezonie rozegrał od 21 do 30 gier) lub 15% (11-20) lub 20% (mniej niż 11 gier). Zasada ta dotyczy także graczy, którzy opuścili cały sezon z powodu kontuzji.

 

C.2 Pensja drużyny jest suma pensji wszystkich zawodników i wolnych slotów tej drużyny

 

C.3 W trakcie sezonu regularnego obowiązuje limit pensji drużyny, który jest stały i wynosi max. 460fppg

 

C.4 W offseason limit pensji i kary związane z jego przekroczeniem nie obowiązują

 

C.5 Wszystkie draftowe picki mają pensję równą zero

 

C.6 Aktualna lista pensji wszystkich zawodników znajduje się w wydzielonym wątku na forum ligi i jest przygotowywana przez wyznaczonego użytkownika forum ligowego jak najszybciej to możliwe po zakończeniu całego, ostatniego sezonu regularnego w NBA

 

 

D. Wymienianie zawodników

 

D.1 Trady można przeprowadzać przez cały rok z dowolną liczbą drużyn/GMów [na raz i w sumie w sezonie] wymieniając się dowolną liczbą zawodników i draftowych picków.

 

D.1.a W trakcie sezonu regularnego trejdy przeprowadza się na stronie ligowej na Yahoo gdzie muszą być zaakceptowane przez komisarza ligi (za wyjątkiem sytuacji, w której uzna on dany trejd za zbyt nierówny i godzący w poziom ligi), który to zrobi jak najszybciej jak tylko może o ile po wymianie któraś z drużyn nie przekroczy drużynowego limitu pensji [opisane w punkcie C.3]. W sytuacji gdy w wymianie są picki szczegóły trejdu muszą być równolegle ogłoszone na forum ligowym

 

D.1.b W trakcie offseason trejdy przeprowadza się na stronie forum ligowego poprzez ogłoszenie szczegółów wymiany przez jedna ze stron i potwierdzenie jej przez wszystkich innych uczestników tego trejdu. W tym czasie jest możliwe przekroczenie wymaganej ilości 13 zawodników.

 

D.1.c Trejdy zaakceptowane przez wszystkie uczestniczące strony i komisarza ligi są nieodwołalne.

Innymi słowy nie można wetować trade'ów, z zastrzeżeniem punktu D.1.a.

 

D.1.d Draftowe picki uwzględnione w wymianie nie mogą wybiegać w przyszłość na więcej niż 18 miesięcy od ustalonej daty następnego draftu rookich [opisanego w punkcie E.1]

 

D.2 FA jest każdy gracz, który nie jest przypisany do żadnej ligowej drużyny, a który jest dostępny w systemie Yahoo do natychmiastowego pobrania

 

D.2.a Każdy GM może pobrać dowolną liczbę FA [na raz i w sumie w sezonie]

 

D.2.b FA natychmiast po pobraniu staje się członkiem drużyny, której GM go pobrał, ale na Yahoo jest przypisywany do składu dopiero następnego dnia

 

D.2.c Możliwość pobierania FA obowiązuje od dnia rozpoczęcia sezonu do zakończenia ostatniego meczu sezonu regularnego NBA.

 

D.3 Każdy zawodnik wyrzucony z drużyny, choćby na chwilę, oraz każdy zawodnik nieprzypisany do żadnej drużyny w momencie rozpoczęcia nowego sezonu, powinien wylądować na Waiverze, na którym spędzi od 48 do 72 godzin [decyduje czas oddalający od dobowego przetwarzania Yahoo]

 

D.3.a Gdy po zawodnika na waiverze zgłosi się jeden GM - wybiera go automatycznie

 

D.3.b Gdy po zawodnika na waiverze zgłosi się więcej niż jeden GM to o tym do kogo trafi zadecyduje niższa liczba Waiver Priority

 

D.3.c Gdy po zawodnika na waiverze nikt się nie zgłosi stanie się FA [opisane w punkcie D.2]

 

D.3.d Pobranie zawodnika z waivera powoduje, że dana drużyna otrzymuje najwyższy Waiver Priority, a pozostałe teamy w lidze, które dana drużyna dotychczas wyprzedzała, poprawiają swoją pozycję (wartość Waiver priority) o -1

 

D.3.e Z racji, iż liga jest ciągła Waiver Priority na początku kolejnego sezonu będzie identyczne jak na zakończenie poprzedniego sezonu

 

D.4 Jeśli w wyniku pozyskania nowego gracza zespół przekroczy drużynowy limit pensji [opisane w punkcie C.3] - na co może zwrócić uwagę każdy uczestnik - to na odpowiedzialnego GMa komisarz nałoży dwie kary:

 

D.4.a Pobrany gracz ląduje na waiverze podczas gdy ten, który był wyrzucony ze składu na poczet nowego może wrócić do ukaranej drużyny tylko jeśli nie zostanie w międzyczasie wzięty do innego zespolu

 

D.4.b Na drużynę zostanie nałożona kara zablokowania pobierania nowych graczy na okres 30 dni od dnia przekroczenia drużynowego limitu pensji [opisane w punkcie C.3], która może przejść na następny sezon gdyby złamanie zasady nastąpiło w ostatnich 29 dniach sezonu. Trade'y wciąż będą dozwolone

 

 

E. Rookie draft

 

E.1 Co roku, 1 września w specjalnym wątku na forum ligowym założonym przez komisarza ligi startuje nabór graczy pierwszorocznych w NBA, których nie było w systemie Yahoo w poprzednim sezonie

 

E.1.a W przypadku lockautu lub strajku w NBA czy innej katastrofy, która spowoduje przesuniecie rozgrywek NBA możliwe jest przeniesienie draftu rookich na dowolny termin wybrany przez większość GMów w lidze, ale nie późniejszy niż koniec offseason w NBA

 

E.2 Pensje debiutantów są tworzone na podstawie numeru rzeczywistego wyboru w NBA Rookie Draft w sposób następujący:

E.2.a #1-3 mają pensję w wysokości 35

E.2.b #4-7 mają pensję w wysokości 30

E.2.c #8-10 mają pensję w wysokości 25

E.2.d #11-15 mają pensję w wysokości 20

E.2.e #16-20 mają pensję w wysokości 15

 

E.3 Kolejność draftu rookich wylicza wyznaczony uczestnik ligi po sezonie regularnym na podstawie posortowanej rosnąco dla wszystkich zespołów sumy 492 rozegranych gier wśród graczy z jak najwyższą średnią w danej drużynie [pamiętając o C.1.a i C.1.b]

 

E.3.a Dozwolone jest wyrzucanie graczy by poprawić swój pick pod warunkiem, że komisarz nie uzna tego ruchu za manipulacje niezgodna z idea samego draftu

 

E.4 Czas na wybór to 48 godzin [wg zegara forum]

 

E.4.a Jeśli po tym czasie GM nie dokona wyboru to do zespołu zostanie przydzielony pierwszy gracz z przygotowanej przez komisarza listy draftowej stworzonej na wzór wyboru graczy w rzeczywistej NBA.

 

E.5. Jeśli zawodnik wybrany w drafcie zdecyduje się na minimum 1 rok grać w innej lidze niż NBA, GM-owi, który go wybrał, przysługuje zasada "draft and stash". W tym przypadku GM zachowuje prawa do takiego zawodnika bez konieczności utraty slota. Salary tego zawodnika wlicza się cały czas do dorobku zespołu. Po przyjściu ww. zawodnika do drużyny NBA jego salary pozostaje niezmienne.

 

E.5 Jeśli pobranie gracza w drafcie bądź w trejdzie powoduje przekroczenie dopuszczalnej liczby graczy w drużynie [opisane w punkcie B.5] najpóźniej do zakończenia draftu GM powinien określić jakiego gracza usuwa ze składu

 

E.5.a Jeśli po drafcie rookich drużyna wciąż ma więcej graczy w składzie niż maksymalna dopuszczalna liczba komisarz ligi wyrzuca ze składu gracza z najniższa możliwą pensją, który pozwoli drużynie zejść poniżej drużynowego limitu pensji [opisane w punkcie C.3]. Dodatkowo na tą drużynę zostanie nałożona kara zablokowania pobierania nowych graczy na okres 1 miesiąca od dnia ostatniego wyboru w drafcie

 

E.6 Każdego pierwszoroczniaka, który dołącza do ligi, a nie został wydraftowany przez żadna drużynę obowiązują zasady waivera [opisane w punkcie D.3]

 

E.7. Czas na zejście poniżej progu salary cap jest po ostatnim wyborze w drafcie tj. 48h. Po tym czasie, gdy dany zespół nadal będzie ponad progiem 460fp z jego składu będą wyrzucani gracze na fa, w kolejności od dołu, aż do momentu zejścia pensji poniżej wymaganego poziomu.

 

F. Ewentualne zmiany i inne postanowienia końcowe

 

F.1 Komisarzem ligi jest wyznaczony użytkownik forum Sznurowadło, który pilnuje przestrzegania zasad i podejmuje najlepsze wg niego decyzje w każdej spornej sprawie lub takiej, która nie jest jednoznacznie określona w regulaminie. Te decyzje są ostateczne i nie ma od nich odwołania.

 

F.2 Odejście komisarza ligi może nastąpić tylko gdy on sam zrezygnuje z tej funkcji lub gdy minimum 13 GMow wyrazi poprzez głosowanie swój brak zaufania do niego lub jego sposobu sprawowania przez niego obowiązków

 

F.3 W przypadku braku komisarza nie mogą być przeprowadzone żadne zmiany, ruchy czy decyzje ani na poziomie ligi ani drużyn i jak najszybciej musi zostać wybrany nowy poprzez głosowanie, w którym jakikolwiek kandydat otrzyma minimum 13 głosów poparcia

 

F.4 Nazwy drużyn w lidze są stałe i odpowiadają nazwom zespołów w NBA

 

F.4.a Istnieje możliwość zmiany nazwy na jedna z wolnych nazw, ale tylko w przerwie między sezonowej po podaniu uzasadnienia i zaakceptowaniu przez komisarza ligi

 

F.5 Jeden GM może prowadzić więcej niż jeden zespół w tej samej lidze tylko jeśli odszedł z gry i oddal drużynę, a po pewnym czasie do gry powraca

 

F.6 Przyjmuje się, że każdy GM w lidze chce brać udział w rozgrywkach przez wiele lat dopóki sam nie zrezygnuje

 

F.7 Każdy GM może zostać usunięty z ligi gdy komisarz oraz minimum 10 GMów uzna, że złamał on zasady fair-play, regulamin lub zwyczajnie nie jest godny prowadzenia drużyny w lidze przez swój totalny brak zaangażowania [rozumiany jako wystawianie składu, pobieranie i wymienianie graczy oraz czas reakcji na wiadomości na forum i privie]

 

F.8 Każda opuszczona drużyna będzie przejęta przez nowego GMa wybranego wśród wszystkich chętnych na podstawie wybranych czynników ze szczególnym uwzględnieniem następujących kryteriów [i w takiej kolejności]:

 

F.8.a Dobrowolnie odchodzący GM ze stażem w lidze większym niż rok może wskazać swojego następcę i taka kandydatura jest automatycznie akceptowana

 

F.8.b Im więcej GMów z ligi ręczy za zaangażowanie i umiejętności kandydata tym ma on większe szanse na przyjęcie

 

F.8.c Im lepsze osiągnięcia w innych ligach FB tym kandydat ma większe szanse na przyjęcie

 

F.8.d Im większe doświadczenie w FB tym kandydat ma większe szanse na przyjęcie

 

F.8.e Im wcześniejsze zgłoszenie swojej kandydatury licząc od zwolnienia się miejsca tym większe szanse kandydata na przyjęcie

 

F.8.f W przypadku gdy do ligi dołącza kilku GMów na raz i przez rożnice w jakości opuszczonych drużyn trudno je sprawiedliwie rozdzielić między zainteresowanych mają oni prawo prosić komisarza o przeprowadzenie mini draftu rodzielającego graczy z tych drużyn posród nowych uczestników

 

F.9 Regulamin obowiązuje wszystkich GMów w lidze oraz komisarza i każdy nowy uczestnik przystępujący do gry automatycznie wyraża zgodę na jego przestrzeganie

 

F.10 Każda strategiczna zmiana, mająca niekolosalny wpływ na zasady funkcjonowania ligi w regulaminie wymaga zwykłej większości głosów popierających tę zmianą. Zgłoszenia zmian należy dokonywać na forum ligowym, we właściwym (bieżącym) wątku dyskusyjnym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość
Temat jest zablokowany i nie można w nim pisać.
Zaloguj się, aby obserwować  

×